Eerste ervaringen Bankok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Syswerda - WaarBenJij.nu Eerste ervaringen Bankok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Syswerda - WaarBenJij.nu

Eerste ervaringen Bankok

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Familie

07 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Heey iedereen,

Ik heb jullie erg lang laten wachten. Het is erg gezellig hier, maar ook wel erg druk, dus dit is pas de eerste keer dat we een intetnetcaf'e hier kunnen bezoeken.

Bij het begin beginnen. Maandag zijn we op Schiphol vertrokken. Om te beginnen naar Istanbul. Omdat we daar zeven uur overstaptijd hadden, en het mogelijk was een visum aan te vragen, zijn we voor een paar uur de stad in gegaan. Dat was erg bijzonder. We kwamen terecht bij twee taxixhauffeurs die nauwelijks Engels konden (zeg maar liever geen) die probeerden ons te lokken naar een of andere belangrijke moskee, terwijl de bedoeling was alleen iets te eten. Dat ging onder begeleiding van opzwepende Turkse muziek. Die lui hebben we met succes afgewimpeld, en toen zijn we iets gaan eten, wat ook vrij moeilijk was, aangezien een hele hoop Turken ons ergens iets te eten aan wilden bevelen waar helemaal niets was, behalve een Burker King of iets dergelijks.

Om halftwaalf maandagavond ging de vervolgvlucht naar Bankok. Wachten is dan vrij dodelijk saai, maar we hebben het overleefd. In het vliegtuig kun je kijken naar allemaal films via zo'n schermpje en ook kon je meekijken met een camera vanuit de cockpit, wat ik nog nooit eerder meegemaakt heb. Twee keer kunnen zien hoe hij het vliegtuig geland werd. Erg spannend om te zien!

Dinsdag om half 2 waren we eindelijk in Bankok. De eerste indruk viel mij nog wel mee, minder vochtig dan wat ik verwacht had (nou had ik me ook wel op het ergste voorbereid). Het hotel is redelijk basic, maar wel netjes.

Meteen naar Khao San Road, een bekende backbpackerwsstraat in Bankok, waar het barst van de toeristen, stalletjes, winkeltjes met mensen die je massages, maatpakken, en allerlei prullaria aanbieden. Een zware overkill aan nieuwe indrukken natuurlijk. Het verkeer is ook erg hevig.

Eten doe je in Thailand voor erg weinig geld, zeker als je rijst of iets anders ' inheems' gaat. Voor 1 of 2 euro heb je een volledige maaltijd! We hebben ook nog allemaal een massage genomen, dat kan hier ook voor vrijwel niets, voor Westerse begrippen.

Vandaag zijn we naar het konnklijk paleis geweest, naar de Wat Pho tempel, dat vooral bekend is omdat er een liggend Boeddhabeeld ligt van 46 meter. Verder zijn er nog veel meer boeddhabeelden, allemaal erg mooi.Het konklijk paleis, ook wel het Grand Palace, is een erg groot complex met erg veel tempels die er stuk voor stuk erg mooi uitzien. Jammer alleen dat we nu geen gids hadden, dus waar het voor heeft gediend weet ik niet. Alle tempels zijn gebouwd aan het einde van de 18e eeuw, toen Bankok de hoofdstad werd van Thailand. Bijna alle tempels zijn inmiddels buiten gebruik. hoewel in een van de tempels nog steeds de kroning van de koning plaatsvindt (de laatste kroning, die van de populaire koning Bhumipol, stamt wel al uit 1946). Bhumibol houdt er wel elk jaar zijn verjaardagstoespraak.

De Wat Aruntempel is erg hoog, en staat op de achterkant van een munt van 10 Baht. Daar kun je helemaal omhoogklimmen; je kunt er alleen niet in.

Vanavond zijn we naar het hoogste gebouw van Bankok geweest, de Baiyoke Tower. Daar is het heel duur voor Thaise begrippen. In dat gebouwm dat 83 verdiepingen heeft, hebben we de nachtelijke skyline van Bankok bekeken, en een cocktail gedronken.

Verder is het in de groep erg gezellig. Morgenavond gaan we door naar Chiang Mai. Tot de volgende keer.

• 06 Juli 2011 - 19:19

Jeannette/mama:

Hey Jasper,

Prachtige verhalen! Erg leuk om te lezen dat jij en de rest van de groep zich zo goed vermaakt. In die korte tijd hebben jullie al een hoop gezien en gedaan! We kijken nu al uit naar de volgende aflevering van je reisverhaal!

• 06 Juli 2011 - 20:18

Peter Vossen:

Hoi Jasper,
    Na dat saaie wachten heb je je portie indrukken blijkbaar al behoorlijk opgedaan, tot in de hoogste regionen toe!
    Bij een backpacker denk ik trouwens niet direct aan een cocktail op het hoogste gebouw van de stad met uitzicht op de nachtelijke skyline. Maar ja, het backpackerstijdperk ligt ook al heel wat jaartjes achter me!
    Leuk om je verdere ervaringen te lezen. Ik wacht met spanning af!

• 06 Juli 2011 - 20:26

Jelle:

hee broertje!
    goed wat van je te horen. grappig dat vrijwel alles wat je schrijft voor mij n soort deja vu is:D gaan jullie je ook nog in t ruige thaise nachtleven storten?
    verder dien ik n verzoek in om foto's en wil adeline graag n vertaling in het frans! heel veel plezier gewenst!

• 06 Juli 2011 - 20:27

Anja Van De Bilt:

Hoi Jasper, ik ben de moeder van een van je reisgenotes (Meddy). Leuk om op deze manier mee te lezen wat jullie allemaal doen en meemaken.

• 06 Juli 2011 - 21:45

Franzi:

dag jasper, de atlas erbij en jouw reis volgen. leuk om te doen. als dat zo doorgaat wordt het een heel verslag. ik kan me nog herinneren toen ik een jaar of 10 was dat koning bhumibol met koningin sirikit " philips" in eindhoven bezocht, langs de weg zwaaiden wij met vlaggetjes. kun je nagaan.........inmiddels ben ik.....nee laat maar!
    groetjes franzi.

• 07 Juli 2011 - 07:40

Caroline Dupree:

Hoi Jasper,
    Ook wij, ouders van je reisgenoot Eva, lezen met veel plezier mee. 't klinkt allemaal geweldig, wat jullie doen. Ben erg benieuwd naar het komende verslag over jullie trektocht. Heb al iets gehoord over wc papier ...
    Heel veel plezier verder!

• 08 Juli 2011 - 08:07

Harrie Brondijk:

Leuk te lezen, te meer omdat mijn dochter Leontien in je groep zit. Groetjes aan haar en Denise en veel plezier met z'n allen.
    Harrie