Drijvende markten en tijgers - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Syswerda - WaarBenJij.nu Drijvende markten en tijgers - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Syswerda - WaarBenJij.nu

Drijvende markten en tijgers

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Familie

14 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Hey allemaal,

Gisteren zijn we weer aangekomen in Bankok, met de nachttrein. Meteen uit de trein zijn we in de bus gestapt naar de Floating Market, zo'n 60 km buiten Bankok. Dat is erg bijzonder, omdat de spullen zijn uitgestald in bootjes. Je kunt een longtailboot huren om de spullen te bekijken. Het is wel een vrij lastige manier van spullen kopen, omdat je ter plekke moet besluiten of je iets wil, anders vaart de boot alweer verder. Dan moet je nog oppassen omdat de verkopers je een veel te hoge prijs aanbieden, omdat ze ervan uitgaan dat je er een kwart tot de helft korting krijft door af te dingen.

Daarna zijn we naar de tiger temple gereden, die ook erg ver is, bij de grens met Myanmar, het vroegere Birma. Dat was erg spectaculair, omdat je met de tijgers op de foto kon. Die tijgers hebben ze een slaapmiddel toegediend, dus ids het blijkbaar vrij veilig. Bovendien slapen tijgers van zichzelf al zestien tot achttien uur. Ik wilde vragen aan een van de ,mmensen van de crew hoe vaak ze het slaapmiddel kregen. Het was een Amerikaan, dus ik dacht: Ik kan Engels, dus dat lukt wel. Maar ik stelde de vraag: How many times per day do the tigers get the drug injection? Dat was twee keer fout. Ze kregen geen drugs, en ook niks geinjecteerd. Hi vroeg: Do you know the first thing about tigers? Ik voelde me heel klein worden en zei: I guess I don't. Ze bleken alleen drugs te krijgen als ze geopereerd worden en verder niet. Alle tijgers waren in de tempel geboren en opgegroeid.

Verder waren er nog andere dieren aanwezig in de tempel, zoals buffels, paarden, herten en twee bruine beren.

Gisteravond terug naar Bankok en naar Khao San Road, waar het er ongeveer hetzelfde uitzag als bij het eerste bezoek. Daar nog wat rondgelopen.

Vanochtend een fietstocht gedaan door Bankok, waarover later meer. Zometeen de volgende nachttrein naar Surat Thani en een ferry naar Ko Pangnan, een eiland dat ligt bij Ko Samui, waar we het komende weekend verblijven.

Tot de volgende keer!

  • 14 Juli 2011 - 12:01

    Jos:

    Hey kilometervreter,
    Wat een belevenissen weer! Voorzichtigheid geboden dus bij die tijgers; je zal maar net komen als ze achttien uur geslapen hebben. Ben je overigens nog op de foto gegaan?
    De temperatuur bij jullie daar is plm. 20 graden hoger dan hier(koud,nat en veel wind)!

  • 14 Juli 2011 - 12:07

    Je Pa:

    Wat een helse tocht maken jullie! We kunnen ons voorstellen dat je uitziet naar een paar stranddagen op een tropisch eiland. Knap dat je ook nog tijd vindt om regelmatig een stukje te tikken. We kijken er elke keer naar uit.
    Die tijgers van jou hebben een luizenleven. Waarschijnlijk kunnen ze in dezelfde houding slapen én voor de foto’s poseren. Ik heb nooit andere foto’s gezien dan van liggende Thaise tijgers. Of hebben jullie ze soms ook nog kunstjes zien doen.
    Dacht 't niet.
    Ben benieuwd naar de fietsverhalen. Tot schrijfs en blijf genieten!

  • 14 Juli 2011 - 16:06

    Renate:

    Nu net voor 6 heb ik een printje van deze belevenissen opgestuurd naar Oma en Opa. Morgen ga ik naar Engeland en zullen we jammergenoeg het vervolg even moeten missen.Ben benieuwd naar je fietstocht die ik ook heb gemaakt, kruip door sluip door, fascinerend!

  • 14 Juli 2011 - 18:18

    Rob:

    Mooie beschrijvingen Jasper. De foto's zijn nauwelijks nodig, en dat zeg ik niet zo gauw! Overigens, is je hoorn nog gaan roesten in het oerwoud of had je de mondharmonica mee?

  • 15 Juli 2011 - 10:43

    Franzi:

    dag jasper, indrukwekkend dat bezoek aan de tiger temple, lijkt me trouwens niet zonder gevaar, tijgers zijn en blijven tenslotte roofdieren. ik vond het een hele goeie vraag van jou en een slecht antwoord van die amerikaan. ben benieuwd naar de fietstocht door bankok. geen idee hoe daar de verkeessituaties zijn. groetjes en tot de volgende mail.
    franzi.

  • 17 Juli 2011 - 08:39

    Jelle:

    Het blijft erg grappig om te lezen over dingen die ik n paar jaar terug ook heb gezien! Ben wel jaloers, ik heb niet op n longtailboat gezeten op die floating market..
    En ik ben wel benieuwd naar de foto's waarop jij naast de tijger poseert!
    Verder geloof ik er geen ruk van dat jullie die avond in Bangkok alleen maar 'nog wat rondgelopen' hebben, dus die verhalen hoor ik graag als je weer terug bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Familie

De familie Syswerda trekt dit vroege voorjaar naar Zuid-Afrika! Traditiegetrouw zullen wij onze reiservaringen vastleggen en deze doen vergezellen van fijnbesnaarde kiekjes. Ons het daar wel sin in

Actief sinds 26 Juni 2009
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 68499

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Vier Jees & Big Five

09 Augustus 2011 - 30 Oktober 2011

Destination: Oz!

04 Juli 2011 - 19 Juli 2011

Rondreis Thailand

20 Juli 2009 - 14 Augustus 2009

Jees en lama's

Landen bezocht: