De dag die je wou dat komen zou - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Familie Syswerda - WaarBenJij.nu De dag die je wou dat komen zou - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Familie Syswerda - WaarBenJij.nu

De dag die je wou dat komen zou

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Familie

17 Februari 2016 | Nederland, Hoofddorp

Hier kijken we inderdaad al 6 maanden naar uit.

Al de hele week houd ik op de site van FlightAware onze vlucht (KL591, dagelijks om 10:15) naar Johannesburg in de gaten. De 7-daagsgemiddelde feitelijk vertrektijd is 10:33. Da's vrij mooi!
De ene dag voert de luchtroute over Libië, Tsjaad, en Congo, op andere dagen over Kreta, Egypte en Soedan en vandaag over Algerije en Niger. Dat maakt nogal verschil. Waarom eigenlijk? Ik ben benieuwd welke landen we morgen gaan zien.

Gisteren appte Jelle: “Zullen we onze scheerapparaten thuis laten? Of vindt de mama dat niet goed?” Inderdaad: als ik dat doe kan ik ook thuisblijven... Dus heb ik 'm toch maar ingepakt. We kunnen natuurlijk bij meerderheid besluiten 'm niet te gebruiken. We zullen zien wat er straks groeit.

Vanavond zijn we uit alle windstreken naar Hotel Schiphol gereisd. Een J uit Groningen, nog een J uit Wageningen, en twee Jees uit Limburg. Jeannette vindt het uitermate prettig om al het spul nu reeds onder haar vleugels te hebben. Kan er niemand morgenochtend in een file belanden. Van der Valk levert een familiekamer van 65 vierkante meter, groter dan onze huiskamer. De bedden staan zo ver uit elkaar dat er niemand last kan hebben van snurkende types.

De koffers zijn gepakt. Ons humeur is onverwoestbaar. Het schipholbusje vertrekt om 8:00 uur. Het avontuur kan beginnen.

Jaap

Quote van de dag:
'Zucht'
'Dan beginnen wij vast'
(Jelle, what's app, 21:06)

• 17 Februari 2016 - 23:21

Ernst:

We zullen bij het onbijt aan jullie denken! Ons wenst jullie een goei reis (of zoiets....?)
    Hopelijk kunnen we jullie binnenkort volgen vanaf de sneeuw bij de Snezka.
    EMMP